"Especie de distribución europea presente en la mayor parte de la Península Ibérica. Las larvas se alimenta de raíces hasta que emergen del subsuelo en forma de imago o adulto. En este estado vive apenas una semana y tienen capacidad de vuelo. Se sienten atraídos por los colores brillantes como el blanco de las palas de los molinos de los aerogeneradores, en los que mueren aplastados provocando problemas de limpieza y pérdida de rendimiento en los mismos.""/>
Guardian Nature School Team Contact Blog Project Noah Facebook Project Noah Twitter

A worldwide community photographing and learning about wildlife

Join Project Noah!
nature school apple icon

Project Noah Nature School visit nature school

Beetle. Escarabajo

Omophlus lepturoides (Fabricius, 1787)

Description:

Omophlus proteus, Tenebrionidae, Coleoptera "Species of this European distribution in most of the Iberian Peninsula. The larvae feed on roots until they emerge from underground in the form of imago or adult. In this state lives just a week and have ability to fly. They are attracted to bright colors like white blade mills wind turbines, which are crushed causing cleaning problems and loss of performance in them. "

"Especie de distribución europea presente en la mayor parte de la Península Ibérica. Las larvas se alimenta de raíces hasta que emergen del subsuelo en forma de imago o adulto. En este estado vive apenas una semana y tienen capacidad de vuelo. Se sienten atraídos por los colores brillantes como el blanco de las palas de los molinos de los aerogeneradores, en los que mueren aplastados provocando problemas de limpieza y pérdida de rendimiento en los mismos."

Habitat:

Campos de cebada. Cuevarruz (Valencia).

Species ID Suggestions



Sign in to suggest organism ID

No Comments

eulalia rubio
Spotted by
eulalia rubio

Comunitat Valenciana, Spain

Spotted on May 29, 2015
Submitted on May 29, 2015

Spotted for Mission

Related Spottings

Darkling Beetle Comb-clawed Beetle Comb-clawed Beetle Comb-clawed beetle

Nearby Spottings

Female Escher’s blue. Hembra Twiggy Mullein. Verbasco Amapola Water bug. Chinche de agua
Noah Guardians
Noah Sponsors
join Project Noah Team

Join the Project Noah Team