Guardian Nature School Team Contact Blog Project Noah Facebook Project Noah Twitter

A worldwide community photographing and learning about wildlife

Join Project Noah!
nature school apple icon

Project Noah Nature School visit nature school

ריחן, בזיליקום

Ocimum basilicum

Description:

. צמח הריחן, הידוע בשמו בזיליקום, הוא צמח תבלין המשתייך למשפחת השפתניים(Labiatae), יחד עם צמחי תבלין נוספים כמו נענע, מרווה וכדומה. בדומה להם, גם הריחן משמש אותנו רבות במטבח וטעמו משתנה (בהתאם לזן) בין חריף למתוק. מראה: צורתו כשיח מסועף מאד עלים: העלים נגדיים, ירוקים כהים ומבריקים, גדולים, צורתם אליפטית (לעתים בעלי גוון ארגמני). צמח חד-שנתי שפריחתו במשך כל הקיץ והסתיו גידול ריחן הוא מומלץ מאוד, כיוון שריחן הוא קל מאוד לגידול ולאחר מכן נעשה בו שימוש רחב. קיימים מספר זנים של ריחן הניתנים לגידול, כאשר הריחן האיטלקי הוא המוכר והנפוץ שבהם. ניתן לגדל ריחן גם בעציץ, אך יש לשים לב שהריחן ייחשף לשמש כמעט מלאה (קיימת רגישות לקרה) ולהקפיד על השקייה מרובה. התאריך המומלץ לשתילת ריחן הוא בתחילת עונת האביב. קצב גדילתו של הריחן הוא בינוני עד מהיר והצמח מסוגל להגיע לגובה של עד 2 מטרים! פריחת הריחן מתקיימת בחודשי הקיץ והאבקתו מתבצעת בעיקר על ידי דבורים, אך לעיתים גם באמצעות מאביקים אחרים.

Habitat:

מוצא: מגדלים אותו כגידול חקלאי בדרום אירופה, אגן הים התיכון וקליפורניה בית גידול: בשל מוצאו הטרופי, הצמח מעדיף אזורים חמים אדמה מנוקזת ובית גידול מאוורר.

Notes:

שימושים: ממנו מייצרים את התבלין הידוע בשם בזיליקום העלים מקובלים בשימוש בעיקר במאכלי ורוטבי עגבניות, בסלטים ועוד. ברפואה עממית, מקובל תה הריחן להקלת שיעול והסדרת פעילות המעיים והכליות. במקומות רבים הוא משמש לבישום וטיהור האויר. בעדה התימנית משתמשים בריחן לברכת בורא מיני בשמים

Species ID Suggestions



Sign in to suggest organism ID

No Comments

turgysigi
Spotted by
turgysigi

القدس, מחוז ירושלים, Israel

Spotted on Aug 3, 2014
Submitted on Aug 3, 2014

Spotted for Mission

Related Spottings

Tulsi Holy Basil Tulsi flowers Basil

Nearby Spottings

Spotting Hooded Crow Olive tree Spotting
Noah Guardians
Noah Sponsors
join Project Noah Team

Join the Project Noah Team